شبکه های تلویزیونی
شبکه های تلویزیونی
آذر ۲۱, ۱۳۹۵
چالش با آگهی های پانزده ثانیه ای
آذر ۲۴, ۱۳۹۵
نمایش همه

ترکیب کلی آگهی ( تیزر)

شاید شما آگهی ای با این ویژگی ها بسازید : آغازی جذاب و پر کشش ، ساختاری منطقی با ترکیب بندی مناسب نما ها و برخوردار از ارتباط مناسب کلمات و تصاویر با همه این ویژگی ها ، ممکن است که باز هم ، تیزر شما موفق نباشد . باید مراقب باشید که اصل ترکیب کلی تیزر رعایت شده باشد . یعنی تمام اجزای تیزر ، باید به شکلی مناسب با یکدیگر ترکیب شده باشند تا هدفی مشخص را بیان کنند. این هدف، دادن اطلاعات مربوط به محصول ، به بینندگان است . داشتن داستان جذاب که عناصری پراکنده دارد ، کافی نیست . داستان باید کاملا در خدمت بیان ویژگیهای محصول باشد .در پایان آگهی ،باید اطلاعات مربوط به محصول را کامل کرده باشید .محققان تبلیغات توصیه میکنند که اطلاعات مربوط به محصول را با عناصر روایی تیزر کاملا پیوند بزنید.

آگهی دهندگان فقط به سه چیز می اندیشند : زمان پخش تیزر ، سرعت داستان آگهی و امکان تولید آن . قانونهای زیادی برای ماندگاری آگهی در ذهن بینندگان وجود دارد ، مثلا ( بسته بندی محصول را در نخستین قاب نشان دهید ) و ( نام محصول را در چند ثانیه نخست ذکر کنید ) اما چیزی که بیش از همه اهمیت دارد ، این است که محصول در متنی ظاهر شود که عناصر آن متن با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ داشته باشند .

در زیر ، شما با دو نمونه از تیزر محصولات می تاگ آشنا میشوید . آگهی دوم ، شکل باز ساخته شده ای از آگهی اول است . در این آگهی با دو شخصیت ثابت به نامهای جس و مایک روبرو هستید . این آگهی قصد دارد که نشان دهد ، ماشین لباسشویی می تاگ هیچ گاه خراب نمیشود . بنابر این ، جس و مایک که تعمیرکار می تاگ به حساب می آیند ، اغلب بیکارند . آنها در رویای خود روزی را تصور میکنند که ماشین های می تاگ خراب شده اند.