چالش با آگهی های پانزده ثانیه ای
آذر ۲۴, ۱۳۹۵
قوانین اساسی آگهی ها
دی ۶, ۱۳۹۵
نمایش همه

تصویر محصول

هری مک ماهان می گوید در قالب “تصویر محصول”، ما باید کاری کنیم که محصول را به عنوان قهرمان تلقی کنیم. در چنین آگهی هایی، محصول، شخصیت مرکزی نمایش ماست. آگهی با تمرکز بر محصول، می تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و بگوید که محصول تبلیغ شده، به طور دقیق چه کاری انجام می دهد. این نوع آگهی ها، باعث می شوند که محصول تبلیغ شده، به طور دقیق چه کاری انجام می دهد. این نوع آگهی ها، باعث می شوند که محصول به عنصری جذاب و مهیج بدل شود. این جذابیت و تهییج کمک می کند تا تصویر محصول کاملا در ذهن مخاطب حک شود. از آنجایی که گمان می رود داستانی که برای محصول خلق شده، جذابیت های لازم را دارد، بنابراین در چنین آگهی هایی، تصاویر باید طوری به کار گرفته شوند که در نهایت به نفع مشتری ختم شوند. در این آگهی ها، اگر مشتری گمان کند که این تصاویر، صرفا احساسات کارخانه داری را نشان می دهد، از خرید محصول صرف نظر می کند. در این آگهی ها، طرح مساله و حل آن، امری خطیر است. ما باید به مشتری خود بگوییم که چه دلایلی برای خرید و استفاده از محصول ما وجود دارد. اغلب این نوع آگهی ها به استفاده از پایان هایی باز تمایل دارند. بنابراین، بهتر است که با ارائه داستانی کامل، مشتری را از اهمیت چیز هایی که دیده است، با خبر کنید. مثلا، در آگهی های مداد های شمعی کرایولا، صرفا دست هایی کودکانه نشان می شد که در حال رنگ زدن و تصویر سازی بودند. آن آگهی بر این جمله تاکید می کرد: “مداد های شمعی کرایولا با مغز های شما کار می کنند، نه با باتری.”

در یکی از تیزر های مربوط به خودرو هوندا، دوربین، خودرو مورد نظر را به شیوه ای شاعرانه نشان می داد و کلام گوینده نیز، تصاویر را همراهی می کرد. گوینده از تعریف و تمجید هایی می گفت که نشریات نثار خودرو هوندا کرده بودند. در لحظه ای که گوینده از این همه تعریف خجالت می کشید، ناگهان چراغ قرمز خودرو نیز، روشن می شد. در بسیاری از تیزر های مربوط به مواد غذایی، احساس اشتهاآوری مواد، صرفا با تمرکز بر ظاهر جذاب آنها پدید می آید. نشان دادن تکه ای شکلات غلتان در بستنی، جای گرفتن میوه ای در شیرینی و جلز و ولز ماهی در مقداری کره آب شده، ایده ای بسیار خوب، برای تیزر تلویزیونی است. در آگهی های مواد غذایی، در نشان دادن محصول، نوعی بزرگ نمایی صورت می گیرد. این نوع آگهی ها را اصطلاحا آگهی های رومیزی می نامند، زیرا از محصولات روی یک میز تصویر می گیرند. آگهی های رومیزی، اغلب مناسب قالب بعد، یعنی قالب نمایشی هستند.