قوانین اساسی آگهی ها
دی ۶, ۱۳۹۵
آگهی مغز کامل
دی ۲۵, ۱۳۹۵
نمایش همه

قوانین آگهی ها ۲

با درک قوانین آنها را بشکنید: یاد بگیرید که سره را از ناسره تشخیص دهید. به منابع و نظریه هایی که قوانین بر اساس آنها وضع می شوند توجهی خاص داشته باشید. سعی کنید که از شرطی شدن بپرهیزید. اگر قانون می گوید که حرف زدن با دوربین تاثیر گذار تر از صدای خارج از قاب است پذیرفتن کورکورانه آن درست به اندازه غفلت از آن زیان آور است. اگر بپذیرید که حرف زدن با دوربین موفقیت تیزر شما را تظمین می کند، ممکن است که دیگر به خود زحمت ندهید که در مورد گوینده و گفته های او دقت کافی به خرج دهید. اگر گمان کنید که گوینده ای انتخاب کرده اید که تیرز شما را جذاب جلوه می دهد آنوقت ممکن است که از پرداختن به تصاویر بکر غافل شوید.

آدم های خلاق به دنیا می آیند تا به افراد شورشی تبدیل شوند. کار آنها باید مصداق عملی (شورش بی دلیل) باشد. ایده متفاوت صرفا نمی تواند سنت ها را بشکند. شما باید به اجرا نیز بیاندیشید. از قوانین خوب تبعیت کنید و قوانین بد را زیر بگذارید. اما همیشه به سرچشمه قوانین نظری داشته باشید. ما نمی توانیم برای خلاق شدن شما الگو ارائه دهیم. همواره آگهی هایی وجود دارند که دوست داشتنی و تماشایی هستن و برعکس تیزر های نیز هستن که مردم حتی زحمت یک بار دیدن آنها را هم به خود نمی دهند.

از کلیشه ها دوری کنید: کلیشه ها باعث می شوند که آگهی ها مزحک و باورنکردنی جلوه کنند. کلیشه ها تازه ها را کهنه می کنند و ارزش های تولیدی تیزر را از بین می برند.

از آغاز بیننده را درگیر کنید: هرگز گمان نکنید که بیننده به هر آنچه می گویید علاقه نشان می دهد. شما باید ذهن او را به خود مشغول سازید. تمام بینندگان اول فکر میکنند و بعد می گویند: “این محصول جالب به نظر می رسد و با زندگی من متناسب است”. شما باید کارتان را بر اساس ایجاد همدلی، تعلیق و تناسب استوار کنید.

محصول را در مرکز توجه قرار دهید: دلیل وجودی تیزر تبلیغ محصول است. بنابراین داستان تیزر شما باید درباره محصول باشد. سبک آگهی تلویزیونی هویت محصول را بازتاب می دهد. شما باید ریشه داستان خود را در محصول مورد نظر جستجو کنید. به جای تلاش برای نمایش  محصول در سه ثانیه نخست تیزر تلویزیونی آن را در مرکز توجه بیننده قرار دهید.

به بیننده خود احترام بگذارید: آگهی نباید برای بیننده کسالت آور باشد. بیننده نباید احساس کند که وقتش تلف شده است. او انسان است، تیزر باید احساس و ذهن او را نشانه رود. تیزر باید صادق، هوشمندانه، دوست داشتنی و مفرح باشد. اگر با دو فروشنده روبرو شوید که محصولات کاملا مشابه را عرضه می کنند حتما کسی را انتخاب می کنید که رفتاری دوستانه تر دارد. آگهی بازرگانی باید کاملا با زندگی مشتری تناسب داشته باشد.

سادگی اصل است: تیزر خود را به ساده ترنی شکل ممکن ارائه دهید و آن را تنها بر یک موضوع استوار کنید.

تصویر مهم ترین عنصر تیزر تلویزیونی به شمار می آید: یادتان باشد که تلویزیون رسانه ای تصویری است. بنابراین خلق موقعیت های نمایشی باید مبتنی بر تصاویر باشد.