اسفند ۲۴, ۱۳۹۴

نسل پنجم گرافیک؛ طراحی یا تقلید؟

گفت‌وگو با بیژن جناب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴

تاثیر رنگ بر ادراک مشتری

بازاریابان بایستی رنگ محصولاتشان را مورد توجه قرار دهند زیرا بر ادراک مشتری مؤثر می باشد همان طور که در سیر تکامل شرکت ها شناخت مشتری در رأس قرار دارد. در این مقاله به موضوعات تأثیر رنگ در فرایند انتخاب مشتری، محصولات پر اهمیت و کم اهمیت و بررسی بازار برای گزینش رنگ محصول پرداخته شده که می توان گفت رنگ باعث افزایش فروش می شود.
اسفند ۱۶, ۱۳۹۴

گرافیک تبلیغات نیست

ایرانیان باستان قبل از هخامنشی این هنر را در اختیار داشتند و از آن استفاده می کردند. فرش ایرانی یکی از زیباترین گرافیک های دنیاست. طراحان […]
اسفند ۹, ۱۳۹۴

۲۹ آگهی تبلیغاتی چاپی ابتکاری و زیبا

در دنیا امروز تبلیغات نقش بسیار مهمی برای موفقیت یک محصول و یا یک کمپانی ایفا می کند. آگهی تبلیغاتی باید پیام و هدف اصلی کمپانی […]
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴

نکاتی که برای طراحی لوگو باید به خاطر داشت

هنر و به تبع آن گرافیک، مقوله ای است که با سلیقه و ذائقه افراد و اقوام، ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ دارد. کاری که از نظر یک فرد یا گروهی از افراد یک جامعه زیبا و جذاب است، ممکن است با گروهی دیگر از افراد همان جامعه کوچکترین ارتباطی برقرار نکند. طراحی لوگو نیز به عنوان یکی از شاخه های هنر گرافیک از این امر مستثنی نیست. بر این اساس، فرمول تضمین شده ای برای طراحی یک لوگوی موفق وجذاب وجود ندارد و ارائه یک راهکار مشخص در این زمینه چندان کاربردی به نظر نمی رسد. اما شاید رعایت نکات زیر بتواند در بالا بردن ضریب موفقیت کار، موثر واقع شود.
بهمن ۲۱, ۱۳۹۴

ثروتمندان تبلیغات

ژان کلود دسو، میلیاردر فرانسوی، با ثروت ۶/۴ میلیارد دلار صد و هفتاد و سومین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۰ است. وی موسس شرکت تبلیغات جی […]
بهمن ۱۹, ۱۳۹۴

کمپین های موبایلی در صدر قرار دارند

دلبستگی عاطفی به تلفن همراه خود، با توجه به ۷۵ درصد بروز این احساس که آن ها بدون تلفن همراه خود از جهان جدا شده اند، یک رویکرد جالب توجه بوده و اثبات می کند که تلفن همراه صمیمی ترین رسانه، و شکل بسط داده شده از خود فرد می باشد.
بهمن ۱۷, ۱۳۹۴

نگرشی کوتاه بر چگونگی طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی برای تلویزیون

برای طراحی یک تیزر تلویزیونی ، مهم تر از همه باید به ویژگی های تلویزیون توجه کنیم. هرکدام از وسایل ارتباط جمعی ویژگی های خاص خود را پیدا کرده اند.
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴

تیزر تبلیغاتی خلاقانه BMW

حتی در کمترین نور، BMW سری ۳ از میان گلدان های شکننده و دلفریب راه خود را می یابد. خودرو در تبلیغ این کمپانی آلمانی، بی ام دبلیو، خودرویی به سبکی یک پر و به چالاکی یک جن شکاری است که به زمین می چسبد تا هندلینگ افسانه ای این برند را به تصویر کشد. کانون تبلیغاتی نمای بیرون تیزر شگفت آور BMW را به شما مخاطبان هنر دوست تقدیم می کند.
آبان ۲۳, ۱۳۹۴

جدیدترین انیمیشن کوتاه والت دیزنی

نسخه با کیفیت انیمیشن کوتاه والت دیزنی با عنوان فروزن فیور (Frozen fever) که بخشی تکمیلی از پروژه انیمیشن داستانی فروزن (Frozen) است.
مهر ۲۹, ۱۳۹۴

نقش جدید ناشران دیجیتال

قبل از ورود شبکه وب، ما راه های کمی برای سنجش چگونگی جذب مردم نسبت به محتواهای مان داشتیم، و درک مان از این که چه […]
خرداد ۶, ۱۳۹۴

تبلیغات بازی با اعداد نیست، بلکه بازی مردم است

تبلیغات نباید برای مصرف کننده صحبت کند بلکه باید با آنها گفتگو نماید. رفتار آنلاین قدری بیشتر از واقع گرایی فرآیندهای فکری است- حتی اگر برای […]
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۴

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی

در سال‌های اخیر کمپین‌های اجتماعی فعال و مستعدی پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند که خلاقیت و دستاوردهای ارزشمندشان، حقیقتاً شگفت انگیز بوده و ما را حیرت […]
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴

لوگوهای برندهای مطرح جهان چه می گویند؟

لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب‌ها است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه اما خوانایی […]
فروردین ۱۸, ۱۳۹۴

هوندا و اسباب بازیهایش / نقد کوتاهی بر یکی از آگهی های هوندا

کدام پسر بچه ای را می شناسید که در کودکی عشق موتور و ماشین نداشته باشد، بیشتر ما مردها در کودکی از بازی با موتور و […]
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳

تیزر تبلیغاتی مرسدس بنز

اسفند ۱۲, ۱۳۹۳

بررسی تیزر تبلیغاتی مرسدس بنز

اسفند ۲, ۱۳۹۳

مرسدس بنز کلاس A، ضربان های نسلی نو

کمپانی مرسدس بنز در تیزر تازه خود برای کلاس A، داستان قدیمی نبرد انسان ها و رباتها را در پرداختی مدرن به تصویر می کشد. این […]
بهمن ۲۱, ۱۳۹۳

پیش بینی رویدادهای مهم صنعت تبلیغات آنلاین در سال ۲۰۱۵

تبلیغات آنلاین یک دنیای هیجان‌انگیز، سرشار از تحرک و تکاپو، پر رمز و راز و در عین حال چالش‌برانگیز است، زیرا گاهی اوقات یک رویداد، یک […]
دی ۱۶, ۱۳۹۳

باید ها و نباید های بیلبوردها

  نویسنده: کامران کاتوزیان بیلبورد یک رسانه پشتوانه است، یعنی در حقیقت از کمپین تبلیغاتی که شما در مطبوعات و تلویزیون دارید، حمایت می کند. در […]