ترکیب کلی آگهی ( تیزر)
آذر ۲۲, ۱۳۹۵
تصویر محصول
آذر ۲۶, ۱۳۹۵
نمایش همه

چالش با آگهی های پانزده ثانیه ای

تبدیل آگهی های سی ثانیه ای به آگهی های پانزده ثانیه ای بسیار مشکل است. آگهی های پانزده ثانیه ای آن قدر کوتاه هستند که به سختی می توان برای آنها قالب و سبک مناسب پیدا کرد. اگر بخواهیم آگهی های موسیقیایی و سبک زندگی را در پانزده ثانیه بسازیم، بسیار لطمه می بینند. پانزده ثانیه، زمانی مناسب برای پدید آوردن حالت یا ساختن موقعیت نیست. غیر ممکن است که بتوانید در پانزده ثانیه، داستانی احساسی بیان کنید (شاید بتوانید داستانی بیان کنید، اما به یقین آن داستان، داستان احساسی نیست). ایده هایی که مناسب پانزده ثانیه هستند، کاملا تصویری و بسیار ساده اند. در این صورت، خود محصول نیز باید ساده و ممتاز باشد.

نظمی که در یک آگهی پانزده ثانیه ای نهفته است، می تواند تاثیری مثبت بر استراتژی های خلاق داشته باشد. پانزده ثانیه زمانی نیست که بتوان در آن به استراتژی پیچیده و چند منظوره پرداخت. در این نوع، آگهی سازان به شکلی کاملا متمرکز، به هدف آگهی بپردازند. فقط در این صورت است که کار آنها بهتر از آگهی های سی و شصت ثانیه ای خواهد شد. وقتی که با تدوین، آگهی سی ثانیه ای را به آگهی پانزده ثانیه ای تبدیل می کنید، نتیجه رضایت بخش خواهد بود. زیرا در آن صورت، مهم ترین نکات را انتخاب می کنید و آگهی را بر نمایشی ترین تصاویر استوار می کنید. به این شیوه، آگهی پانزده ثانیه ای شما، کاری قوی از آب در می آید. اما اگر بخواهید به صرف فشرده کردن زمان، آگهی پانزده ثانیه ای خلق کنید، به دردسر می افتید. برای انجام دادن این کار، چاره ای ندارید جز اینکه بسیاری از اطلاعات و تصاویر را حذف کنید که این موضوع، تاثیرگذاری آگهی شما را کاهش می دهد. آگهی در صورتی موفق به برقراری ارتباط با بینندگان می شوند که زمان مناسب خود را داشته باشند.

بدون شک، زمان آگهی، عاملی است که در فرهنگ های مختلف تغییر دادنی است. در آمریکا، آگهی های پانزده ثانیه ای، خیلی موفق نبوده اند. هر چند که در آنجا نیز می توان با نمونه های موفق روبرو شد؛ از جمله آگهی مربوط به عکس های پولاروید که بسیار موفق بوده است. آگهی های پانزده ثانیه ای، زمانی تاثیرگذار خواهند بود که به شکلی مستقل ساخته شوند. نباید بگذارید که این آگهی ها، در زیر سایه والدین سی ثانیه ای خود قرار گیرند.